Onze docenten

Ontmoet onze trainers!

Floris Middelhoek
Mijn naam is Floris Middelhoek. Sinds 2,5 jaar ben ik intensief bezig met het geven van workshops 3D printen op basisscholen en middelbare scholen in Nederland. Deze workshops geef ik zowel aan kinderen, als aan docenten. Ik vind het onwijs tof om kinderen zo enthousiast bezig te zien met nieuwe technologieën. Het hoogtepunt tot nog toe is een workshop van 6 weken bij een plusklas in de Giessenlanden. Omdat een van de leerlingen (Richard) het zó te gek vond, heeft hij na de workshop zijn spreekbeurt gehouden over 3D printen (met mijzelf als gast). Wat volgde was een brief van Richard aan het bestuur voor de aanschaf van een 3D printer voor de school. Die kwam er. En Richard stond daarmee uiteindelijk in het Algemeen Dagblad. Bekijk hier mijn cursus 3D printen!

Gemma Geerdsema - de Bruijn
Na diverse wegen te hebben bewandeld zowel in studie loopbaan als in carrière loopbaan ben ik al enige jaren gepassioneerd werkzaam binnen het onderwijsachterstandenbeleid gericht op taal. Mijn functies bij de Brede School Academie zijn projectcoördinator & docent. Daarnaast ben ik aangesteld als projectleider van de Zomerschool Utrecht. Naast deze ontzettend veelzijdige baan ben ik bestuurslid bij Stichting Leren Helpt! en werk ik als ZZP-er. Hier kan ik onder andere ingehuurd worden voor het ontwikkelen van curricula, cursussen, onderwijsprofessionalisering, projectmanagement e.d. allen op het gebied van taal.

Taal is de sleutel tot succes en taal verbindt. taal is zoveel meer dan alleen een stel letters of woorden op papier. Wij leven in een talige maatschappij en taal zit verweven in alle vakken en disciplines. Door de opgedane succeservaringen en ontwikkelingen van de afgelopen jaren heb ik de persoonlijke 'drive' deze kennis met mensen te delen. Zonde als we het niet zouden doen! Vandaar dat ik samen met mijn collega de cursus geïntegreerd taalonderwijs heb ontwikkeld. Samen hebben we ondervonden dat motivatie en ambitie de drijfveren van kinderen zijn zich te ontwikkelen en verbeteren, waarbij de docent een belangrijke stimulerende rol heeft. Niet alleen taal is belangrijk, maar ook de academische houding. Bovendien hoe leuk is het als kinderen hun mogelijkheden zien? En dat ze met inzet echt wat kunnen en kunnen bereiken? Als je dat als leerkracht beleeft dan weet je precies waar je het voor doet! Bekijk snel de cursus: Geïntegreerd Taalonderwijs.


Bettina Tuinstra
"Hoe meer je leert, des te meer kom je erachter wat je allemaal nog niet weet", is een uitspraak van Einstein (vrij vertaald) die mij erg aanspreekt. Ik ben Bettina Tuinstra, Neerlandica en leraar basisonderwijs. Ik denk dat het erg belangrijk is dat taalonderwijs geïntegreerd is in alle activiteiten die op school aan de orde komen: van lezen en schrijven tot wereldoriënterende vakken en vreedzaam onderwijs. Daarbij kunnen kinderen zich verwonderen over taal: taal is boeiend en altijd in ontwikkeling.  

Motivatie is een zeer sterke drijfveer die mensen in staat stelt zich steeds over zichzelf te verbazen: met dat beetje extra inzet begrijp ik nu die moeilijke stof! Gemotiveerde leerlingen stijgen boven zichzelf uit wanneer zij de kans krijgen om kennis van de wereld te verwerven en daarbij leren een "academische leerhouding" aan te nemen. Het is denk ik goed om deze kennis te delen met collega's uit het onderwijsveld en daarom geef ik met veel inzet en plezier de cursus: Geïntegreerd Taalonderwijs.


Thomas Meulder
Ik ben Thomas de Meulder, 31 jaar en opgegroeid in Breda. Afgelopen jaren heb ik met succes aan verschillende opdrachten gewerkt als trainer, inspirator en eyeopener. Naast mijn werkzaamheden voor AIRO Visie ben ik 2 dagen docent LO in het stadscentrum van Rotterdam. Enthousiast, een open-mind en betrokkenheid zijn mijn sleutels tot succes.

Binnen de DIT IS WIJS Academy geef ik de trainingen: Groepsdynamiek en Groepsdynamiek Verdieping.

 

Onno van Ulzen
Als ik terugdenk aan mijn basisschoolperiode is dat niet met warme gevoelens, integendeel zelfs. Deze jaren hebben mij niet alleen als kind zwaar beschadigd. Wij vinden dat elk kind het recht heeft om te zeggen “Ik wil niet gepest worden”... Door middel van onze cursus willen wij jou als leerkracht helpen bij het repareren van pesten in de klas.

 

Andrea Kandel
Mijn naam is Andrea Kandel, ik ben 58 jaar. Ik ben opgeleid en heb gewerkt als leerkracht, logopedist, gezinsbegeleider, coach/trainer en mediator. Al ongeveer 25 jaar werk ik met beelden zowel in gezinnen als op scholen als in combinatie van die twee. Ik heb verschillende opleidingen gevolgd tot beeldcoach (VIB,VHT,SVIB, Heijkoop, Didactisch/Synchroon Beeld coachen en Multi-method coach) en ben zelf ook opleider Beeld Coaching. Daarnaast heb ik verschillende coach opleidingen gevolgd o.a. bij de interactie academie in Antwerpen, bij Atma in Amersfoort, Fred Korthagen (kernkwaliteiten en kernreflectie), Faber & Voerman (didactisch coachen, feedback geven en vragen stellen, sequentie-analyses) en consortium Rotterdam: synchroon video coachen en coaching-on-the-job/co-teaching).

Inmiddels heb ik al vele mensen mogen begeleiden en coachen bij hun mooie werk voor de ontwikkeling van onze kinderen en jongeren. Ik coach mensen individueel, in kleine groepjes en ik geef trainingen op het gebied van lesgeven aan en contact en communicatie met kinderen en jongeren. Daarbij komen vele onderwerpen aan bod.

Mijn missie is mijn steentje bij te dragen aan scholen/kindercentra om een open en respectvol pedagogisch klimaat te creëren voor leerlingen, onderwijsgevenden/begeleiders, (onderwijs)ondersteuners, leidinggevenden en ouders; zodat iedereen zich ontspannen en op zijn gemak voelt en prettig kan werken, leren en ontwikkelen. Bekijk hier mijn cursussen: In gesprek met ouders en in gesprek met kinderen.




Joris Boerboom
Joris vindt IT en onderwijs een geweldige combinatie. Hij heeft een master van de Erasmus Universiteit in leren en ontwikkelen. Hij ontwikkelt digitale leeroplossingen en geeft bij ons de cursus Pientere Programmeurs. Binnen korte tijd leert hij u, hoe u de kinderen leert animeren en programmeren.

Suzanne Algra
Suzanne Algra is mede-oprichter van stichting Maakotheek. Ze houdt van het verbinden en inspireren van mensen en organisaties. Haar hart en expertise liggen in wetenschap en technologie, onderzoekend en ontwerpend leren en makersonderwijs. Ze heeft een brede ervaring in verandermanagement, organisatieverbetering en educatie. Bekijk hier de cursus: Wetenschap & Techniek.



Leon Vlemmings
Mijn naam is Leon Vlemmings. In 2006 ben ik hoofdtrainer geweest bij Feyenoord. Vanuit mijn topsportverleden kan ik veel onderwerpen meenemen naar de onderwijssector.’ De cursus Ziekteverzuimpreventie (binnenkort verwacht) duurt één dagdeel waarin u handvatten krijgt aangereikt waarmee u ziekteverzuim binnen uw organisatie kunt aanpakken en reduceren. 

Annemiek van Engelen
Mijn naam is Annemiek van Engelen. Sinds 1988 ben ik werkzaam in het onderwijs. In het regulier onderwijs heb ik gewerkt als leerkracht en intern begeleider en in het speciaal onderwijs als leerkracht en ambulant begeleider.

Vanaf 2008 zet ik mijn onderwijsexpertise en inspiratie op een andere manier in. Ik heb mijn bedrijf Cloupoint opgericht en houd me nu bezig met:

  • het begeleiden en assessen van Pabo studenten van de Haagse Hogeschool.
  • het coachen van ervaren leerkrachten in het onderwijs die op de een of andere manier even vastlopen en/of een hulpvraag hebben.
  • MatriX coachen. Dit is een hele snelle en effectieve manier van coachen om van blokkades af te komen op  leer en emotioneel gebied

Angela Kouwenhoven

Angela Kouwenhoven is sinds 2003 leerkracht in het primair onderwijs. Sinds haar Bachelor of Education en haar Master SEN Gedragsspecialist, is zij vrijwillig actief geweest bij CNV Onderwijs, de LBGS en de Onderwijscoöperatie. Hier heeft ze zich op verschillende manieren ingezet voor netwerkbijeenkomsten, professionalisering, werkdruk en voorlichting.

Hieruit heeft zij zich kunnen ontwikkelen als adviseur professionalisering en werkdrukconsulent en staat inmiddels ook parttime voor de klas en is parttime als freelancer aan het werk. Onder de naam 2Be-Have geeft ze lezingen, workshops en trainingen aan leerkrachten of scholen.

In haar vrije tijd doet ze amateurtoneel bij Talentproof Schiedam en de Maasstadspelers Rotterdam. Jaarlijks gaat zij naar Turkije om in een select gezelschap voorstellingen te spelen met en voor de plaatselijke bevolking. De ervaringen die ze opdoet met het amateurtoneel neemt ze mee in haar lezingen en workshops.